İzleyiciler

16 Haziran 2022 Perşembe

 Yarın 10 aydır hazırlandığımız sınavın ilk oturumu var. İlk oturum değil ama ikinci oturum korkutuyor doğruya doğru. çünkü netim yok gibi bir şey. neyse.utancımı buraya da döktüğüme göre bu sıralar hayatıma aldığım kabullenişe benzeyen bir dinginlikten bahsedebilirim. Hayatım boyunca hangi sınava hazırlanırsam hazırlanayım( ÖSYM sınavları şimdi düşününce) hep sonrası için kaygım olurdu. Hala var. ama alternatiflerim var. onlarda olmazsa diye düşünüyorum. sanırım evet üzücü,yıpratıcı kendimi havasız odalara kaç günlük pijamalara terk etmeye değebilecek bir üzüntü ama. AAMAA şu  sıralar bu sürece sürüklenmek istemediğimi fark ediyorum. Psk Dan. Hanımefendicimle duygular ve ihtiyaçlar üstüne konuşuyoruz bir süredir. Daha ziyade İhtiyaçlar. İnsan gerçek ihtiyaçlarının farkına varamayınca sonu olmayan bir deliği düşüyor. o düşme hissine hiç alışılmıyor ve bu düşme hissi beraberinde bazı ruhsal sıkıntıları ya da iyilik halinin düşüşünü getiriyor. Olmak istediğim ben kim? Ben gerçek anlamda kendimi nasıl biri olarak düşünürken ve ne ile uğraşırken ciddi bir doyum sağlıyorum? Bu sorularımın cevaplarının üstüne gidicem. Buraya yazdığım bu yazı kendimle imzaladığım bir sözleşmem olsun. Artık her insanın kendisine asgari düzeyde duyması gereken sevgi ve saygıyı kendime sağlıycam. hak etmek diye bir şey yok. Diğer insanların sevgi ve saygısı hak ediliyor olabilir ama bunların hepsinin bir sandığa konulduğunu düşünürsek kendimize duyduğumuz sevgi saygı da o kilitli sandığın anahtarı. Kilitli bir sandığa başkasının sevgi ve saygısını koyamazsın. Varsın içi boş kalsın. ama içi boş sandık havalandırılmadığından rutubet kapmasın. 



Kulağımda çalmaya başlayan, ne alaka kaldı biraz ama olsun.

2 yorum:

  1. Sınav için inşallah dilediğin bir sonuç elde edersin. Şu devirde eğitimin bile içi o kadar boşaltılmış durumda ki. Tek tavsiyem erkenden bir işe girip para kazanmaya başlaman olurdu. Şahsen eğitim doluyken bunu yapamamış birinin bakış açısıyla yazıyorum bu yorumu. Psikolog konusunda olumlu ilerlemeler olmasına sevindim. İşte, insan her konuda kendi kendine yetecek biri olabilmeli.

    YanıtlaSil
  2. Sınavım kötü geçti. ve gerçekçi yaklaşırsam da üniversite hayallerimle vedalaşıyorum.
    son kulvar kpss. artık işi, tecrübeyi daha fazla ertelemek istemiyorum. o da olmazsa bakıcam yoluma. hayat istemesek de devam ediyor ve kaç günümüz kaldıysa artık yorganımın içinde mızıldanarak geçiremem, bugün bunu anladım.
    hayat adil değil. hayatın içindeki hiçbir şey adil değil. ama daha fazla çabalamaktan başka yapabileceğimiz bir şey de yok. İnsan kendine yetebilecek biri olmalı. çünkü kişinin kendinden başka kimsesi yok. herkes her şey geçici ve fani. ömrümün sonuna kadar aynı kafa seslerimle bir hayatı paylaşmak çok korkutucu geliyor. o yüzden devam. çabalamaya devam. hayatta kalmaya çalışmaya devam yaşamaya çalışmaya devam. çalışmaya devam. çünkü daha iyi bir seçeneğim yok ':D

    YanıtlaSil